امینآبادی، ز.، دهقانی، م. و خداپناهی، م. ک. (1390). بررسی ساختار عاملی و اعتباریابی پرسشنامه تنظیم هیجان شناختی. مجله علوم رفتاری، 5(4)، 371 -365.
آقایوسفی، ع.، ترخان، م. و فرمانی، ا. (1395). نقش پنج عامل بزرگ شخصیت در پیشبینی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان با واسطهگری مؤلفههای صبر به منظور ارائه مدل. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 7(26)، 63 -43.
بهبودی، ه. (1385). کودکآزاری. فصلنامه تعلیم و تربیت استثنایی، 2، 6 -3.
خدابخش، م. ر. و کیانی، ف. (1395). نقش واسطهای مشکلات تنظیم هیجان در رابطه ناگویی خلق با رفتارهای خوردن آشفته در بین دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 10(2)، 51 -44.
خرمایی، ف. و آزادی دهبیدی، ف. (1396). تبیین اهمالکاری تحصیلی دانشجویان براساس سازه دینیـاخلاقی صبر (ارائه مدل معادلات ساختاری). فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 7(1)، 97 -77.
خرمایی، ف. و فرمانی، ا. (1393). بررسی نقش پنج عامل بزرگ شخصیت در پیشبینی صبر و مؤلفههای آن. فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، 21(11)، 24 -11.
خرمایی، ف.، آزادی دهبیدی، ف. و حقجو، ش. (1395). مدل ساختاری رابطه فضیلت اخلاقی صبر با مشکلات تنظیم هیجانی در دانشجویان. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 10(1)، 31 -21.
خرمایی، ف.، فرمانی، ا. و سلطانی، ا. (1393الف). نقش صبر بهعنوان یک فضیلت اخلاقی و شخصیت در پیشبینی ناامیدی دانشجویان. فصلنامه اخلاق پزشکی، 7(28)، 199 -167.
خرمایی، ف.، فرمانی، ا. و سلطانی، ا. (۱۳۹۳ب). ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس صبر. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 5(17)، 99 -83.
زارع، ح. و فرمانی، ا. (1396). نقش مؤلفههای صبر در پیشبینی رویکردهای یادگیری با واسطهگری انعطافپذیری شناختی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13(45)، 20 -1.
شکوفهفرد، ش. و خرمایی، ف. (1391). صبر و بررسی نقش پیشبین مؤلفههای آن در پرخاشگری دانشجویان. روانشناسی و دین، 5(2)، 112 -99.
شمشیری، ب. و شیروانی شیری، ع. (1390). مفهوم صبر در قرآن و دلالتهای فلسفی و تربیتی آن. مجله تربیت اسلامی، 6(13)3، 98 -79.
صادقزاده، م.، شاملی، ل. و خرمایی، ف. (1397). صبر مادر و پرخاشگری کودک: نقش میانجی استرس والدگری. همایش ملّی روانشناسی و سلامت (با محوریت خانواده و زندگی سالم)، دانشگاه شیراز.
محمدی، ط.، مظاهری، م. ع. و حیدری، م. (1393). حافظه تاریخچه شخصی و طرحوارههای اولیه در کودکان آزاردیده: پیشبینی کیفیت زندگی. فصلنامه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 11(41)، 30 -19.
مرحمتی، ز. و خرمایی، ف. (1395). بررسی اثر دینداری، صبر و امید بر بهزیستی فضیلتگرا. پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، 2(5)، 66 -34.
مرحمتی، ز. و خرمایی، ف. (1397). رابطه دینداری و امید: نقش واسطهای صبر. فصلنامه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 14(56)، 444 -435.
Alan, S., & Ertac, S. (2015). Patience, self-control and the demand for commitment: Evidence from a large-scale field experiment. Journal of Economic Behavior and Organization, 115, 111-122.
Baumeister, R. F., Vohs, K. D., DeWall, C. N., & Zhang, L. (2007). How Emotion Shapes Behavior: Feedback, Anticipation, and Reflection, Rather Than Direct Causation. Personality and Social Psychology Review, 11(2), 167-203.
Bettinger, E., & Slonim, R. (2007). Patience among children. Journal of Public Economics, 121(3), 343-363.
Bradley, B., DeFife, J. A., Guarnaccia, C., Phifer, J., Fani, N., Ressler, K., & Westen, D. (2011). Emotion dysregulation and negative affect: association with psychiatric symptoms. Journal of Clinical Psychiatry, 72(5), 85-91.
Curry, O. S., Price, M. E., Price, J. G. (2008). Patience is a virtue: Cooperative people have lower discount rates. Personality and Individual Differences, 44(3), 780-785.
Dittrich, K., Boedeker, K., Kluczniok, D., Jaite, C., Hindi Attar, C., Fuehrer, D., … Bermpohl, F. (2018). Child abuse potential in mothers with early life maltreatment, borderline personality disorder and depression. The British Journal of Psychiatry, 213(1), 412-418.
Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. New York, NY: Guilford Press.
Lavi, I.,
Manor-Binyamini, I.,
Seibert, E.,
Katz, L. F.,
Ozer, E. J., &
Gross, J. J. (2019). Broken bonds: A meta-analysis of emotion reactivity and regulation in emotionally maltreating parents.
Child Abuse and Neglect, 88, 376-388.
Okeke, C. I. (2014). Effective home-school partnership: Some strategies to help strengthen parental involvement. South African Journal of Education, 34(3), 1-9.
Runyan, D., Wattam, C., Ikeda, R., Hassan, F., & Ramiro, L. (2002). Child abuse and neglect by parents and other caregivers. In E. G. Krug, L. L. Dahlberg, J. A. Mercy, A. B. Zwi & R. Lozano (Eds.), World report on violence and health (pp. 57-86). Geneva, Switzerland: World Health Organization.
Schnitker, S. A. (2012). An Examination of Patience and Well-being. The Journal of Positive Psychology, 7(4), 263-280.
Schnitker, S. A., Ro, D. B., Foster, J. D., Abernethy, A. D., Currier, J. M., vanOyen Witvliet, C., … Carter, J. (2019). Patient patients: Increased patience associated with decreased depressive symptoms in psychiatric treatment. The Journal of Positive Psychology, 1-14.
Shipman, K. L., & Zeman, J. (2001). Socialization of children's emotion regulation in mother-child dyads: A developmental psychopathology perspective. Development and Psychopathology, 13(2), 317-336.
Smith, A. L., Cross, D., Winkler, J., Jovanovic, T., & Bradley, B. (2014). Emotional dysregulation and negative affect mediate the relationship between maternal history of child maltreatment and maternal child abuse potential. Journal of Family Violence, 29(5), 483-494.
Stevens, J. R., Hallinan, E. V., & Hauser, M. D. (2005). The ecology and evolution of patience in two New World monkeys. Biology Letters, 1(2), 223-226.