پرسشنامه حرمت خود مشروط نوجوانان: روش اجرا و نمره گذاری (نسخه فارسی)

نوع مقاله: آزمون روانی

نویسندگان

1 دکتری روان‎شناسی شناختی

2 کارشناسی ارشد روان‎شناسی

3 کارشناسی ارشد مشاوره

موضوعات


امیری، س.، قاسمی‌‌نواب، ا. و جمالی، ی. (1395). ویژگی‌‌های روان‌‌سنجی پرسشنامة حرمت خود مشروط نوجوان. روان‌‌شناسی تحولی: روان‌‌شناسان ایرانی، 13(50)، 219 -209.

 

Harter, S. (1988). Manual for the Self-Perception Profile for Adolescents. Denver, CO: University of Denver.

Harter, S. (1999).The construction of the self. New York: Guilford Press.

Marsh, H. W. (1992). Self-Description Questionnaire (SDQ) II: A theoretical and empirical basis for the measurement of multiple dimensions of adolescent self-concept. A test manual and research monograph. Australia: University of Western, Sydney, Faculty of Education.

Marsh, H. W., & Shavelson, R. (1985). Self-concept: Its multifaceted, hierarchical structure. Educational Psychologist, 20,107–125.

Shavelson, R. J., Hubner, J. J., & Stanton, G. C. (1976). Self-concept: Validation of construct interpretations. Review of Educational Research, 46, 407–441.

Wouters, S., Verschueren, K., Briers, V., & Janssen, R. (2016). Development and validation of a Self-esteem Contingency Questionnaire for Adolescents. Personality and Individual Differences, 99, 295–301.