• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 15 (1398-1397)
دوره دوره 14 (1397-1396)
دوره دوره 13 (1396-1395)
دوره دوره 12 (1395-1394)
دوره دوره 11 (1394-1393)
دوره دوره 10 (1393-1392)
دوره دوره 9 (1392-1391)
دوره دوره 8 (1391-1390)
دوره دوره 7 (1390-1389)
دوره دوره 6 (1389-1388)
دوره دوره 5 (1388-1387)
شماره شماره 20
شماره شماره 19
شماره شماره 18
شماره شماره 17
دوره دوره 4 (1387-1386)
دوره دوره 3 (1386-1385)
دوره دوره 2 (1385-1384)
دوره دوره 1 (1384-1383)
امیری برمکوهی, علی. (1388). آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش افسردگی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 5(20), 297-306.
علی امیری برمکوهی. "آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش افسردگی". روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 5, 20, 1388, 297-306.
امیری برمکوهی, علی. (1388). 'آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش افسردگی', روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 5(20), pp. 297-306.
امیری برمکوهی, علی. آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش افسردگی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 1388; 5(20): 297-306.

آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش افسردگی

مقاله 3، دوره 5، شماره 20، تابستان 1388، صفحه 297-306  XML اصل مقاله (207.46 K)
نویسنده
علی امیری برمکوهی
کارشناسی ارشد روانشناسی کودکان استثنایی
چکیده
پژوهش حاضر به مطالعه اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در کاهش نشانه‌های افسردگی دانش‌آموزان پرداخت. 62 دختر دانش‌آموز سال سوم راهنمایی به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه جایگزین شدند. گروه آزمایشی هفته‌ای دو بار و طی 12 جلسه دو ساعته، مهارتهای زنـدگی را آموزش دیدند. هر دو گروه، مقیاس افسردگی کودکان (لانگ و تیشر، 1983) را قبل و بعد از آموزش تکمیل کردند. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی، نشانه‌های افسردگی، مشکلات اجتمـاعی و اشتغـال ذهنی با بیماری و مرگ را به گونـه‌ای معنادار کاهش می‌دهد، اما از لحاظ پاسخ عاطفی، احساس گناه، حرمت خود و خوشی و لذت بین دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد. بنابراین به نظر می‌رسد برای بهبود کامل نشانه‌ها به دوره‌های طولانی‌تر آموزش نیاز است.
کلیدواژه‌ها
مهارتهای زندگی؛ افسردگی؛ دانش‌آموزان
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,374
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 700
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.